Onze diensten
Ons werk is altijd maatwerk, dankzij
ons uitgebreide dienstenpakket.
Ons werk is altijd maatwerk,
Wat kunnen we voor je doen?
Hieronder vind je alle zaken, waarmee wij je kunnen helpen op het gebied van incassozaken.
Gentle calls
Je hebt een klant die achterloopt met een betaling en je wilt graag dat deze snel betaalt. Bellen is in dit geval het meest effectief. De ervaring leert ons dat er na een telefoontje sneller betaald wordt dan na het sturen van een brief. Het kan zijn dat jouw klantrelatie door een stevig telefoongesprek in gevaar gebracht wordt. Of misschien heb je zelf geen tijd of om te bellen. Wij nemen dit graag uit handen door namens jouw bedrijf te bellen: onze mensen zijn gespecialiseerd in gentle calling, waarbij jouw klant vriendelijk verzocht wordt de openstaande factuur te betalen
Pre-incasso
Heb je alles gedaan om jouw klant te laten betalen, maar blijft de betaling uit? Wil je jouw geld ontvangen, maar liever nog geen incassoprocedure starten? Dit is mogelijk door via ons een laatste vriendelijke herinnering sturen, onder vermelding van jouw bedrijfsgegevens. Zodoende blijft de klantrelatie behouden en wordt het gewenste resultaat vaak snel behaald. Ook kunnen we jouw klant de wettelijk verplichte nakomingsbrief sturen: hierin worden de te verwachten incassokosten op vriendelijke wijze aangekondigd. In beide brieven vertellen we dat, wanneer de betaling uitblijft, een incassoprocedure start.
Incasso
Wanneer jouw klant te laat betaalt, wil je hoge juridische kosten voorkomen. Tegelijkertijd wil je de relatie met je klant zo goed mogelijk houden. Dat begrijpen wij. Daarom passen we onze aanpak aan jouw klant aan. Voor elke niet-betalende klant voorspellen wij voor je hoe het proces zal verlopen. Dit doen wij op basis van onze ruime ervaring en data.
Door je klant zo snel mogelijk te laten betalen voorkom je een juridische procedure en/of zitting en daarmee hoge kosten voor jou en je klant. De sleutel hiervoor is dat wij veelvuldig persoonlijk contact met je klant zoeken: per brief, telefonisch en via e-mail om concrete betaalafspraken te maken.
Gerechtelijke procedure
Jouw klant heeft tijdens de incassoperiode niet betaald, of is het niet eens met de kosten. Je weet niet zeker of je tot juridische stappen en/of dagvaarding over wilt gaan: dit kost alle betrokken partijen meer geld.
Om het beste advies voor jouw specifieke situatie te krijgen ga je samen met ons en onze juristen in overleg over het mogelijk dagvaarden van je klant. Na jouw toestemming tot dagvaarding, kunnen wij in het Beslagregister achterhalen of jouw klant wel/niet in staat is om te betalen. Besluit je tot dagvaarding over te gaan? Dan staan wij je bij, omdat wij vanuit onze expertise in staat zijn de juiste benadering te kiezen, helpen we je het beste resultaat te bereiken.
Schuldbewaking
Je klant kan op dit moment niet betalen, maar je hebt wel recht op je geld. Er zelf achteraan blijven gaan kost je veel tijd en energie. Daarom nemen wij de vordering op in onze schuldbewaking. Het kan natuurlijk zijn dat je klant vandaag niet kan betalen, maar volgend jaar wel. Wij houden de komende jaren in de gaten of er nieuwe informatie over je klant beschikbaar komt. Is dat het geval, ondernemen we direct actie. Onze gerechtsdeurwaarders brengen je klant jaarlijks een persoonlijk bezoek om te kijken hoe het ervoor staat. Dat geeft je meer rust en zekerheid van betaling.
Losse opdrachten
Moet er een ambtshandeling uitgevoerd worden, zoals bijvoorbeeld het uitbrengen van een dagvaarding? Daar helpen wij je graag, goed en snel bij. Onze mensen hebben veel kennis, ervaring en schakelen snel. Je ontvangt na je aanvraag direct een opdrachtbevestiging en wordt vervolgens goed op de hoogte gehouden. Is de opdracht uitgevoerd? Dan sturen wij de opdracht zo snel mogelijk naar je terug.
Bosveld Groeilab
De ene zaak is de andere niet. En dat principe geldt al helemaal voor debiteuren. Met ons pakket aan diensten zetten we, samen met jou, de ideale koers uit, waarna jij je volledig kunt richten op jouw bedrijf