Je hebt een klant die achterloopt met een betaling en je wilt graag dat deze snel betaald. Bellen is in dit geval het meest effectief: oftewel het maken van gentle calls. Misschien heb je zelf geen tijd om te bellen, of missen je debiteurenbeheerders de benodigde ervaring en expertise op dit vlak. Wij nemen dit graag uit handen door namens je bedrijf te bellen: onze mensen zijn gespecialiseerd in gentle calling, waarbij je klantvriendelijk verzocht wordt de openstaande factuur te betalen.
De ervaring leert ons dat er na een telefoontje sneller wordt betaald dan na het sturen van een brief. Dat is natuurlijk niet onlogisch: bellen is veel persoonlijker dan een brief. Hoewel het persoonlijker is, kan het zijn dat je klantrelatie door een stevig telefoongesprek in gevaar gebracht wordt. Bijvoorbeeld wanneer het telefoongesprek de verkeerde kant opgaat – er worden verwijten gemaakt, er komen emoties in het spel enzovoorts. Het is een serieuze uitdaging om een confronterend telefoongesprek in de juiste richting te leiden zodat het gewenste doel wordt behaald: de openstaande betaling voldoen. Loopt het gesprek niet zoals gehoopt? Dan kan dit serieuze schade toebrengen aan de klantrelatie, terwijl je deze graag behoudt.
Een expert inschakelen voor gentle calls
Tot nu toe zijn je medewerkers waarschijnlijk verantwoordelijk voor het maken van gentle calls. Maar wist je dat je gentle calling ook uit kunt besteden aan een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is? Zo weet je zeker dat er verschillende professionele technieken worden gebruikt om het gesprek zo doelgericht mogelijk te laten verlopen. Tegelijkertijd wordt jouw niet-betalende klant op een zeer persoonlijke manier benaderd die het best bij hem of haar past. Dit gebeurt door middel van DISC-persoonlijkheidsstijlen. Dit draagt allemaal bij aan het gewenste resultaat – zorgen dat jouw klant die openstaande factuur betaald.
Laat ons bellen voor een afspraak!
Laat hieronder je contactgegevens achter en wij nemen contact op.