Je klant had lange tijd een factuur bij je bedrijf openstaan. Je stuurde een herinnering, nog een herinnering, een aanmaning, maar zonder resultaat. Na vele pogingen om je geld terug te krijgen heb je besloten om de gerechtelijke incassoprocedure in te gaan.
Oftewel: op naar de rechtbank, want je hebt recht op je geld. De rechter heeft de zaak nauwkeurig bekeken en een oordeel uitgesproken. Je bent door de rechtbank in het gelijk gesteld: je klant moet het openstaande bedrag alsnog betalen. Plus eventuele extra juridische kosten. Maar er is een probleem… Je klant kán op dit moment niet betalen. Alsnog heb je wel recht op je geld. Er zelf achteraan blijven gaan kost je veel tijd en energie en bovendien weet je niet wanneer je klant wél geld heeft om te betalen. In dat geval is schuldbewaking aan te raden.
Hoe werkt schuldbewaking?
Om te zorgen dat u je geld terugkrijgt, nemen wij de vordering op in onze schuldbewaking. Het kan natuurlijk zijn dat je klant vandaag niet kan betalen, maar volgende maand of volgend jaar wel. Wij houden de komende jaren in de gaten of er nieuwe informatie over je klant beschikbaar komt. Is dat het geval, ondernemen we direct actie. Voor een goede schuldbewaking maken we gebruik van verschillende betrouwbare bronnen. We houden bijvoorbeeld actief in de gaten of er iets verandert aan het inkomenspatroon of de adresgegevens van je klant. Zie het als een bewakingssysteem die er voor zorgt dat je op de hoogte blijft van alle relevante informatie.
Hoe onze schuldbewaking daarnaast werkt? Onze gerechtsdeurwaarders brengen je klant jaarlijks een persoonlijk bezoek om te kijken hoe het ervoor staat, en of er inmiddels al geld beschikbaar is om het openstaande bedrag te betalen. Is dat het geval, dan wordt het bedrag direct geïnd door onze gerechtsdeurwaarders. Dat geeft je meer rust en zekerheid van betaling.