Je klant heeft tijdens de incassoperiode niet betaald, of is het niet eens met de kosten. Je weet niet zeker of je tot juridische stappen en/of dagvaarding over wilt gaan: dit kost alle betrokken partijen meer geld. Daarom is het belangrijk om een goede overweging te maken over het starten van een gerechtelijke incasso. Gerechtelijke incassokosten kunnen namelijk snel oplopen, denk aan het uitbrengen van een dagvaarding, advocatenkosten, processtukken en akten.
Naar de rechtbank? Onze juristen en gerechtsdeurwaarders helpen je bij de gerechtelijke incasso
Om het beste advies voor uw specifieke situatie te krijgen ga je samen met ons en onze juristen in overleg over het mogelijk dagvaarden van je klant. Hierna kunnen onze gerechtsdeurwaarders in het Beslagregister achterhalen of je klant wel of niet in staat is om te betalen. Dit is belangrijk om te weten, want als je klant niet in staat is om te betalen, is het wellicht niet de beste keuze om alsnog naar de rechtbank te stappen. Besluit je wél tot dagvaarding over te gaan? Dan staan wij je uiteraard op alle vlakken bij. Omdat wij vanuit onze expertise in staat zijn de juiste benadering voor elke rechtbank te kiezen, helpen we je het beste resultaat te bereiken.
Moet uw klant betalen?
Heeft de rechtbank je in het gelijkgesteld? En moet je klant betalen? Om te zorgen dat je zo snel mogelijk beschikking krijgt over je geld, pakken onze gerechtsdeurwaarders de zaak op en voeren het vonnis uit. Deze zoeken na de uitspraak van het vonnis veelvuldig persoonlijk contact met je klant. Bij elk contactmoment proberen onze gerechtsdeurwaarders een betaling of een betalingsregeling te krijgen. Het betalen wordt je klant zo makkelijk mogelijk gemaakt, bijvoorbeeld door een mobiel pinapparaat en iDeal-betaallinks. Kan je klant niet betalen? Dan blijft deze toch op de radar bij ons doordat we deze opnemen in onze schuldbewaking.
Wil je liever zelf incasseren? Wij hebben enkele tips gebundeld in een stappenplan waarmee je in 3 stappen naar 20% meer betaalde facturen kan gaan.