Skip to main content
Home  »  Incasso uitbesteden

Incasso uitbesteden?

Krijg je een openstaande vordering niet betaald? Heb je er alles aan gedaan om je klant te laten betalen? Neem dan contact met ons op! Hieronder vind je meer informatie over wat wij voor jouw kunnen betekenen.

Uw klant betaalt niet – wat nu? Incasso uitbesteden?

Openstaande facturen: een flinke ergernis voor ieder bedrijf. Het kost je bedrijf namelijk veel geld wanneer je veel openstaande facturen heeft. Maar wanneer jouw klant niet betaalt of op herinneringen reageert, wat doe je dan? Om jouw geld terug te krijgen schakel je een incassobureau in: je gaat je incasso uitbesteden. Je wilt namelijk liever niet naar de rechtbank en allerlei gerechtelijke incassokosten maken die daarbij komen kijken, maar gewoon snel resultaat. Oftewel: een betaling. Maar dat is niet alles: tegelijkertijd wil je de relatie met je klant zo goed mogelijk houden. Dat begrijpen wij. Daarom passen we onze incasso-aanpak aan op je klant. Voor elke niet-betalende klant voorspellen wij voor je hoe het proces zal verlopen. Dit doen wij op basis van onze ruime ervaring en beschikbare data in onze database.

 

Wet incassokosten (WIK)

De vergoeding voor incassokosten wordt berekend als percentage van het verschuldigde bedrag, waarbij het percentage trapsgewijs lager wordt naarmate de vordering hoger wordt. Incassokosten zijn verschuldigd na het verstrijken van 14 dagen na de herinnering of aanmaning.
Je moet dus eerst, zonder kosten, een herinnering of aanmaning versturen met een betaaltermijn van 14 dagen.

Lees hier meer over de WIK of download onze WIK voorbeeldbrieven.

 

Waarom incasso uitbesteden?

Door je klant zo snel mogelijk te laten betalen voorkom je een juridische procedure en/of zitting en daarmee hoge incassokosten voor jezelf en je klant. De sleutel hiervoor is dat wij veelvuldig persoonlijk contact met je klant zoeken: per brief, telefonisch, via e-mail, SMS- en spraakberichten, om concrete betaalafspraken te maken. Én houden we rekening met de dagen en tijden waarop de kans het grootst is dat we je klant bereiken. Dit alles gebaseerd op onze ruime ervaring, zo zorgen we voor snel resultaat.

Tijdens deze persoonlijke contactmomenten gebruiken we ook een persoonlijke benadering: we houden bijvoorbeeld rekening met de verschillende persoonlijkheidsstijlen van je klant – iedereen reageert namelijk anders op een bepaalde benadering. Ook gebruiken we de techniek motiverende gespreksvoering, waarbij we je klant motiveren om het openstaande bedrag alsnog te voldoen. Hiermee onderscheiden we ons op het gebied van incasso – we zorgen hiermee al meer dan 30 jaar voor de hoogste incassoscore bij onze klanten én daarmee voor een aanzienlijke kostenbeparing.

Heeft u interesse in een van onze diensten?

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

naam, email, tel

Detachering